Ozan Ömer Kadüker – Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılının başlayacağı 9 Eylül’den itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli formda uygulanacak.
Modelin uygulanmasına ait genelge Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin imzasıyla yayımlandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan eğitimler kapsamında eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı. Öğretmenlerin eğitimi ise 2-6 Eylül 2024 tarihleri ortasında mesleksel çalışma devrinde vilayet ulusal eğitim müdürlükleri koordinesinde yapılacak.
Ara tatilde eğitim
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne ait genelgeye nazaran eğitici eğitimi dokümanı alan öğretmenler tarafından tüm kademelerde okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf seviyeleri dışındaki başka sınıf seviyelerinde derslere giren öğretmenlere yönelik de ayrıyeten teorik ve uygulamalı eğitimler olacak. Birinci periyottaki orta tatilde planlanan eğitimler branş temelli olarak en fazla 50 kişilik kümeler biçiminde düzenlenecek. Model doğrultusunda çocuklara sunulacak ders kitapları ve e-içerikler, öğrencilerin çok istikametli gelişimi için birbirinin tamamlayıcısı olarak hazırlandı. Bu nedenle, ders kitapları ve ders kitaplarında yer alan e-içeriklerin tamamı kullanılacak.
Genelgeye nazaran ayrıyeten ölçme ve kıymetlendirme uygulamaları Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun olarak süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla yürütülecek, eğitim öğretim yılı içerisinde sınıf içi ölçme uygulamaları hariç öğrencileri akademik başarılarına nazaran sıralayacak ve onları bir yarışa dâhil edecek halde vilayet, ilçe ve okul geneli imtihanlar yapılmayacak. Sınıf içi ölçme kapsamında gerçekleştirilecek yazılı imtihanları öğrenme çıktıları temel alınarak bilgi ve marifet bütünlüğünü ölçecek şekilde eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri tarafından hazırlanıp uygulanacak.
Eğitimleri takip ettik
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan eğitimler kapsamında eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü de yeni Maarif Modeli’nin öğretmenler tarafından daha güzel anlaşılması ve benimsenmesi gayesiyle ‘Maarif Modeli İstanbul Yaz Atölyeleri’ düzenliyor.
Tamamen gönüllük temeline dayalı olan eğitimlerde Düşünmenin Algoritması’ndan Ayasofya’da Bilim Tarihi Söyleşilerine, Tasarım Odaklı Düşünmeden Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Yeni Eğitim Felsefesi’ne pek çok farklı başlıkta 100’e yakın atölye yapılıyor.
Eğitim faaliyetleri için üniversiteler, müzeler, tarihi yerler üzere çeşitli bilgi ve kültür merkezleri kullanılıyor. Biz de Cağaloğlu Hüsamettin Yivlik Klâsik Türk Sanatları Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki eğitimlere katılarak öğretmenlerle bir ortaya geldik.
Okulda uygulayacaklar
Öğretmenler hem alanında uzman isimlerden eğitimler alırken hem de birbirlerine destek oluyor. Düşünme Okulu eğitimlerini veren üstün zekalılar sınıf öğretmen Esat Samet Altun “Şimdiye kadar 150 öğretmene bu eğitimi verdim. Öğrendiklerini sınıfta uygulayacaklarını söylüyorlar. Eğitimler, Maarif Modeli’nin öğretmenler tarafından daha yeterli anlaşılmasını sağlıyor. Bir maharet seti var. Bütüncül bir biçimde yaklaşıyor. Doğuştan gelen marifetin ne olduğunu fark ettirmeye çalışıyor. Ben bunun düşünme kısmındayım” dedi.
İstanbul’daki eğitimlere toplam 4 bin 100 öğretmen başvururken 1.800 kişi katıldı. Eğitimlere katılan öğretmenlerin görüşleri ise şöyle:
Feride Eraslan Göktaş: Meslekte 23. yılım. Müdür yardımcısıyım. Mezun olduğumuz vakitle şu an ortasında büyük fark var. Her eğitime katılmaya çalışıyorum.
Hülya Akar: Yalnızca eğitimden değil başka öğretmenlerden de çok şey öğreniyoruz. Burada öğrendiklerimizi okulda uygulayacağız.