Arabanızı kardan yahut camlardaki dondan temizlerken camların buğulanması yahut tembellik nedeniyle kazaya neden olabileceğinizi yahut bir yayaya çarpabileceğinizi unutmayın .
Sadece çekiş tekerleklerinde değil, dört kış lastiğinin de araçta olması gerekir. Desenin derinliği 4 milimetreden az olmamalıdır.
ANTİFRİZİ (SOĞUTMA SIVISI) DENETİM EDİN
Birçok kişi antifrizini en son ne vakit değiştirdiğini unutur; bu nedenle emin değilseniz, her ihtimale karşı değiştirin. Ayrıyeten donma noktasını denetim etmek için bir servis merkezine gidebilir yahut bir ölçüm aygıtı satın alıp kendiniz ölçebilirsiniz.
Antifriz vakitle özelliklerini kaybeder, bu da donmaya karşı direncinin ve korozyona karşı müdafaanın zayıflaması manasına gelir. Soğutma sıvısı donarsa sonuçları felaket olabilir.
KAPININ “DONMASINI” ÖNLEYİN
Kapının yapışmasını önlemek için kilitleri (kapıyı “kapatan” lastikleri) gliserinle yağlayın. Ayrıyeten silikon bazlı özel eserler de vardır .
YA “DONARLARSA”?
En berbatı gerçekleşirse, sedire ziyan verebileceğinden kapıyı zorla açmayın. Hatchback ve vagonlardaki bagaj da dahil olmak üzere tüm kapıları deneyin, zira bunlar gevşeyebilir.
Çözümlerden biri ılık su dökmektir – sıcak değil! Çok sıcak su camın çatlamasına neden olabilir, bu nedenle dikkatli ve sabırlı olun.
Veya gereğince uzun bir uzatma kablonuz varsa ve onu takacak bir yeriniz varsa saç kurutma makinesini deneyin.
SÜRÜCÜNÜN ARABASININ DONMASI NASIL ÖNLENİR?
Ön camı eski bir battaniye, karton yahut gazete ile örtün. Yenilikçi olun ve rüzgarın koyduğunuz muhafazayı uçurmaması için takviye konusunda doğaçlama bir şeyler yapın.
SÜRÜCÜNÜN OTOMOBİLİNDEKİ BUZ NASIL KALDIRILIR?
En kolay yol, camın buzunu çözmek için özel bir araç satın almaktır; buzun erimesi. Hasara yol açabileceğinden buzu “canlı” olarak dikkatli bir biçimde kazıyın. Ilık su da yardımcı olur; sıcaklık farkının camı kırmaması için çok sıcak olmasın!
Kabini ısıtarak motoru çalıştırıp ön camı ısıtabilir ve akabinde biraz “pes ettiğinde” buzu giderebilirsiniz, lakin motorun yerinde çalıştırıldığında çok lakin çok yavaş ısındığını unutmayın.
ÖN CAMDAKİ HASARI ONARIN
Kamyonun tekerleğinin altından bir çakıl taşı “fırlıyor” ve ön camınızda küçük bir çatlak bırakıyor. Bu durumda, hasarlı bölgeyi derhal koli bandıyla koruyun ve bir otomobil camı tamir servisine gidin, böylelikle hasarın en kısa müddette onarılabilmesini sağlayabilirsiniz.
Kış bu üzere durumlarda bilhassa sorunludur, zira ani sıcaklık değişiklikleri çatlağın kolaylıkla yayılmasına neden olabilir ve daha sonra tamirat yapılmaz, yeni bir şoför koltuğu satın almanız gerekir.
SİLECEKLER
Geceleri, şoför koltuğunun kör olmaması için onları kaldırın. Donarlarsa/yapışırlarsa, onları kaldırmayın, bunun yerine buz çözücü sprey yahut ılık su (ön camı çatlatmayacak kadar sıcak değil) püskürtün.
Sürüşe kısa bir orta verirseniz ve şoför koltuğunda kar ve/veya buz birikirse, ön cam sileceklerini çalıştırmadan evvel koltuğu uygunca temizleyin. Öbür kauçuk kesimlerde olduğu üzere sileceklere gliserin sürmeyin, zira bu ön camda iz bırakacaktır.
ÖN CAM YIKAMA SIVISINI DENETİM EDİN
Ön cam yıkama sıvısı düzeyini nizamlı olarak denetim etmeme lüksüne sahip olmak için ön camınızı sık sık yıkamanız için çok fazla neden var.
Ayrıca bagaja yedek bir sıvı da koyun, zira trafik sıkışıklığı ve birkaç saatlik trafik durumunda buna muhtaçlık duyma ihtimaliniz yüksektir.
ARKA CAM SİLECEĞİNİ VE ISITICISINI DENETİM EDİN
Soğuk, sisli bir gece düşünün ve kendinizi park etmeye çalışıyorsunuz. Bu nedenle art cam ısıtıcısının düzgün çalışıp çalışmadığını ve sileceklerin ne durumda olduğunu denetim edin.
CAMLARIN BUĞUSUNU GİDERMENİN EN SÜRATLİ YOLU NEDİR?
Klima kullanın; işin sırrı havayı kurutmasıdır. Sıcaklığı ve üfleme gücünü azamiye ayarlayın, havayı pencerelere hakikat yönlendirin ve klimayı çalıştırın.
Modern araçlarda tüm prosedür otomatiktir ve tek bir itme/dönüş ile gerçekleştirilir. Bu yüzden otomobilin kullanım kılavuzunu detaylı olarak okuyun.
ARABANIN KAR VE BUZDAN TEMİZLENMESİ
Arabayı güzelce temizlemek için kendinize vakit verin. Tavanda on santimetre kalınlığında kar örtüsü bırakan ve birinci sert frende karların tamamını şoförün arabasının üzerine yağdıran şoförlerden olmayın.
Araçtaki kar ve buzu temizlemek için kullanacağınız kürek ve başka eşyaları satın alırken keskin ve sert kenarları varsa boyaya ziyan verebileceğini unutmayın. Bu nedenle plastikten ancak daha kaliteli ve daha kalın olmaları ülkü olur, böylelikle işin ortasında kırılmazlar.
KAUÇUK PASPASLAR
Kauçuk paspaslar ayakkabılardaki suyu ve karı toplayarak kabin tabanındaki halıyı korur. Halı ıslaksa içinde çeşitli mikroorganizmalar gelişebilir, bu da beğenilen olmayan kokulara ve öteki meselelere neden olur.
YIKANDIKTAN SONRA KURUTMA
Kışın otomobil yıkamak, yoldaki kar, su, çamur ve öteki yabancı unsurlarla karışan ve son derece agresif bir kütleye dönüşen tuzu otomobilden uzaklaştırdığı için yaz yıkamaya nazaran daha değerlidir.
Tuz, kanatların kenarları, çeşitli birleşim yerleri, kapının alt kısmı, eşikler üzere aslında başlamış olan ve ekseriyetle görüş alanımızdan gizlenen yerlerde korozyonu büyük ölçüde hızlandırır. Bu nedenle alttan yıkamaya bilhassa dikkat edin.
Yıkadıktan sonra bir hava kompresörü alıp onu kilitlerden, kenarlardan ve öbür problemli alanlardan su üflemek için kullanırsanız olağanüstü olur. Ayrıyeten arabayı daha süratli sürülebilecek bir yola götürmek, böylelikle kalan suyun dışarı atılması yahut kuruması faydalı olur.
IŞIKLARI DA TEMİZLEYİN!
Hem sürüş esnasında hem de ayakta dururken farlarda, flaşörlerde ve art lambalarda çeşitli yabancı unsurlar birikir, bu da sizin daha makus görmeniz ve başka yol kullanıcılarının aracınızı daha az fark etmesi manasına gelir.
Fren lambalarınız kirliyse, fren yaptığınızda birisinin size çarpma ihtimali daha yüksektir. Ayrıyeten sis farları dahil tüm farların çalışıp çalışmadığını nizamlı olarak denetim edin.
PARK FRENİNİ UYGULAMAKTAN KAÇININ
Bu tavsiye temel olarak eski otomobiller için geçerlidir. Kışın, çok düşük sıcaklıklarda el frenini çekmeyin, zira burcun hasar görmesi durumunda su içeri sızabilir ve bu da kabloyu dondurup tıkayabilir.
Yani sabah yola çıktığınızda otomobilin alışılmadık davranışı karşısında şaşıracaksınız. Yani bu üzere durumlar neredeyse her vakit asfaltın kar ve buzla kaplandığı durumlarda meydana gelir ve bir mühlet art tekerleklerin tıkandığının farkına bile varmazsınız.
“TENEKE YIĞININI” TOPARLA
Kış aylarında tüm çizikler, küçük hasarlar ve korozyonun çalışmaya başladığı yerler, yollara atılan tuz ve hava şartları nedeniyle büyük bir darbe altındadır. Bu yüzden arabayı elinizden geldiğince tamir etmeye çalışın. Maddi sorun varsa estetiği unutun ve problemli alanları zımparalayın/zımparalayın ve bunları rastgele bir şeyle koruyun.
En kıymetli şey korozyonun yayılmasını önlemektir. Küçük çizikleri renk düzeltici yahut otomobil cilası ile koruyun ve daha geniş bir alan etkileniyorsa servis merkeziyle irtibata geçin. Kış tüm süratiyle devam etse bile bunu yapmak için çok geç değil. Tam aksine, yeni hasarları mümkün olan en kısa müddette onarmak için elinizden geleni yapın, böylelikle daha sonraki maliyetler mümkün olduğu kadar düşük olur.
LASTİKLERİ DENETİM EDİN
Önemli olan yalnızca diş derinliği değil, birebir vakitte lastiklerin eşit biçimde aşınıp aşınmadığıdır. Şayet bir sorun varsa vaktinde ortadan kaldırmak daha uygundur zira kaygan bir yolda lastik ve süspansiyonlardaki arızalar daha fazla ön plana çıkar ve bu da otomatik olarak daha büyük risk getirir.
CAM VE AYNA ISITICILARINI DENETİM EDİN
Standart arka ısıtıcılara ek olarak birtakım araçlarda ön cam ısıtıcıları da bulunur, hasebiyle bunların da denetim edilmesi gerekir. Ayrıyeten çok kullanışlı olan ayna ısıtıcıları da var, bu yüzden onların çalışmadığını öğrenmek için son saate ve makûs hava şartlarına kadar beklemenize gerek yok.
İyi yolculuklar!